
Лични вноски за застраховка „живот”, правени през предходната година, намаляват дължимия данък върху доходите. За това напомнят от хасковския офис на Националната агенция за приходите. Преференцията е едно от данъчните облекчения, които дават възможност за намаляване на данъчната основа в годишната декларация и, съответно, сумата на данъка върху получените доходи.
Облекчения се ползват и ако през миналата година сте правили лични вноски за доброволно здравно осигуряване, поясни днес Божана Илиева, пресаташе на Териториалната дирекция на НАП. Същото се отнася и ако сте дарили средства за културата, на Български червен кръст, на Фонда за трансплантации или на този за лечение на деца.
Всички възможности са подробно и ясно описани в образеца на годишната данъчна декларация за физически лица. За да се ползват, към формуляра се прикрепят и необходимите документи, удостоверяващи правото на облекчение. Например, при застраховка „Живот” се представят копие от застрахователната полица и удостоверение за направените през миналата година вноски по основния риск. Намалената работоспособност на лицето, също даваща право на данъчно облекчение, се доказва с ТЕЛК-решение. А при теглен ипотечен кредит от младо семейство се изисква документ от банката. В него е описан размера на направените лихвени плащания през миналата година.
Досега 107 жители на Димитровград, Хасково и останалите населени места от областта са поискали от НАП да им бъде възстановен надвнесен данък върху доходите заради данъчни облекчения.
От НАП напомнят, че за да се ползва данъчно облекчение, годишната декларация трябва да е подадена в срок. Тази година по изключение, декларации ще се приемат и на 2 май включително, тъй като 30 април – законовия срок, и следващият го 1-ви май са почивни дни.
Снимка © Архив www.DGPAZAR.eu
Всички права запазени!