Утре и вдругиден последно декларираме доходите за м.г.
Автор: Соня ВАСИЛЕВА
Публикувана на: 28 Април 2008 | 15:47
Утре и вдругиден са последните два дни, в които все още работодателите и физически лица могат да декларират пред НАП съответно изплатените и получени доходи за изминалата година. Това информира за читателите на вестник "Димитровградски пазар" Божана Илиева, пресаташе на хасковското поделение на Националната агенция за приходите (НАП).
След приключващата Великденска почивка, 29-и и 30-и април са финалните дни от срока, в който данъчно задължените могат да подадат годишните си декларации, напомня "ДП".
Едноличните търговци и физическите лица следва да обявят доходите си от стопанска дейност, трудови и извън трудови правоотношения, както и от авторски възнаграждения, хонорари, доходи от занаяти, от продажба на произведения на изкуството, земеделска дейност и други. От друга страна работодателите, които през 2007 година са изплащали доходи, различни от трудовите възнаграждения и пенсии, също следва да подадат информация. Това се извършва в Териториалната дирекция на НАП в Хасково. На по-късен етап Националната агенция за приходите прави съпоставка на изнесените данни и засича има ли несъответствия между декларираните и изплатените доходи.
Ако работодател не представи дължимата справка в НАП или го направи след законоустановения срок, който изтича на 30 април, следва санкция от 250 лева за всяко лице, за което липсва подадена информация, предупреди Илиева. Тя напомни, че при повторно нарушение глобата се удвоява.