Този сайт използва бисквитки за да подобри услугите и опита на потребителите. Ако решите да продължите разглеждането му автоматично приемате тяхното използване. Подробна информация
Вход|Регистрация|Контакти|Твоята новина|Следи новините във Facebook
“Дарителска акция стартира за учителя Живко Русев в Димитровград”
прочети повече
Начало | Новини | Обществоразмер на шрифта:
Буци мазилка с големина на тухли-четворки заплашват минувачите в центъра на града
Автор: www.DGPAZAR.eu
Публикувана на: 04 Януари 2013 | 16:10

Едри парчета мазилка с тежина до 5-6 килограма всяко заплашват да предизвикат злощастен инцидент „на пъпа“ на Димитровград. Не от вчера заложената скрита бомба цъка, като проблемни се оказват ронещите се като египетски сфинкс фасади на старите жилищни блокове от централна градска част. Под напора на метеорологичните влияния и обилното снеготопeне от последните дни, проблемът ескалира с угрозата да погуби дори човешки живот.

От рано тази сутрин едри буци летят от блок №7 на пешеходния бул. „България“, алармираха наематели и продавачи от съседни търговски обекти. Пред наш репортер те свидетелстват, че през определени интервали от време се стоварват масивни късове, достигащи големина на тухла-четворка. Проблемът е особено сериозен, тъй оттам преминават клиенти на заведение за бързо хранене, които похапват на крак в отсрещната градинка. Мястото се ползва и от майки с невръстни деца.

"Едно от парчетата бе дотолкова масивно, че разбивайки се в земята, отломки удариха витрината на магазина!“, жалва се пред наш екип потърсила съдействие търговка.

Проблемът е хроничен и въпреки усилията на институциите да спомогнат за разрешаването му, инициативата очаква адекватна заинтересованост най-вече от страна обитателите на съответните етажни собствености. Само преди година време по казуса бе свикана нарочна среща, на която кметът Иво Димов и живущи в един от проблемните блокове на друг димитровградски булевард търсиха варианти за изход от ситуацията. Стигна се дори до обрушване на част от опасните фасади. Намесата обаче предизвика ответна негативна реакция от страна на Националния институт за недвижимо културно наследство (НИНКН). Лично и.д. шефът на вътрешноведомствената Дирекция “ИДПС” арх. Пламен Шомов обаче сгълча градската управа, че с премахване на опасните отломки руши потенциални паметници на историческото наследство. Такива, по силата на реализиран в Димитровград международен проект, се явяват архитектурните жилищни ансамбли от двете страни на централния бул. „България“ и напречния „Димитър Благоев“.

Междувременно опасното място бе оградено със сигнална лента от служители на Общината. Мярката обаче е моментно решение на проблема, за изход от който са нужни солидни финансови инвестиции за саниране от страна на съсобственицитне на етажните собствености.

Снимки © www.DGPAZAR.eu
Всички права запазени!

домоуправител бул."Д.Благоев"публикувано на:06 01 2013, 10:55
#8
Ей Илия, мислех че поне на теория ги разбираш нещата,но явно и ти си решил да пишеш избирателно(според това кой ти плаща) или като типичен балкански субект просто хулиш, за да си център на внимание.Всичко това което пишеш е вярно,но защо забравяш какво гласи чл.196.ал.(2) Когато строежът не бъде премахнат в определения срок, той се премахва(или съответно ремонтира в нашия случай)от общината за сметка на собственика. Въз основа на влязла в сила заповед за премахване и протокол за извършените разходи по премахването/ремонта се издава ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ЛИСТ в полза на общината за събиране на вземането.(Не знам дали си ходил в български съд,но като Домоуправител съм разговаряла с юристи и са ми казвали, че изпълнителен лист на лице,което му е единствено жилище,или като сложим че е и инвалид например....., тези пари може...,абе просто ги "пишете на пясъка". и Чл. 195.(2)Състоянието на строежа се установява от комисия от специалисти, назначена от кмета на общината. Комисията действа служебно или по искане на заинтересуваните лица. За недвижими имоти, ОБЕКТИ НА КУЛТУРНО ИСТОРИЧЕСКОТО НАСЛЕДСТВО(каквито се явяват въпросните ансамбъл-блокове), в комисията задължително участват и специалисти, определени от Министерството на културата. Първо всичко трябва да се съгласува с Министерство на културата,пък било то обрушване,обезопасяване или просто боядисване,да не говорим за слагане на климатил или по-генерални ремонти.Незнам чия мъдра глава го измисли това, да ги обявим за "Паметници на културата", без никакви права над тях като собственици,а само непосилни задължения и Второ:ако никой от собсвениците не прояви заинтересованост,с каквато в повечето случаи се сблъскваме:думите на комшиите под нас:"С 400лв.пенсии на двамата как да отделим 500лв.,700лв.или 1,000лв. за ремонт.Те и сега не ни достигат за лекарства???" и са прави хората-дали да мислят за собственото си здраве или това на пешеходците. Така че въпросът не е нито лесен за решаване,нито може да се рещи от днес за утре.Аз се боря с това като Жана Д'Арк от 5год. и повярвайте ми съм на път да се откажа.Та първо трябва всички ние като собственици,да се покажем като отговорни владелци на имотите си и поемем грижата на добър стопанин и Второ:Обшината трябва да ни изкара възможно най-бързо от този списък към Министерство на Културата-една тромава и невъзможна за изпълнение процедура към този момент.А то си има начини,блоковете ни да се съхранят като архитектура във вида в който са ги строили,та дори и с някои подобрения(примерно козирки в ретро стил над терасите,които се рушат от климатичните условия-един безспорен недостатък на тогавашния архитект). ПП:Съжелявам че цитирам стария ЗУТ и ако се различават номерата на членовете и алинейките, г-н Запрянов(когото много ценя,когато се изказва безпристрастно,но му се случва рядко и той горкият работи за парчето 'ляб)и като го прочете,ще ме смъмри остро заради това ,но логиката всички я схванахте.
С.Колевпубликувано на:06 01 2013, 09:32
#7
Подкрепям напълно Илийката.Никъде такова нещо го няма!Като ти се руши къщата общината ли ти я ремонтира?В София миналата година Йорданка Фандъкова насоли със сериозни глоби 2-3 собственика на стари жилищни сгради от пледосвобожденска София,обитавани от бездомници и загрозяващи облика на града.Тук има не само неприятна гледка,а и животозастрашаващи обекти!Кмете ако не приложиш ЗУТ ако недай си боже нещо се случи ти ще го отнесеш да знаеш! И първи срещу теб ще ревнат тези които те бламират в общинския съвет!
публикувано на:06 01 2013, 08:58
#6
Наблюдател: не си прав - въпросът не е политически, а е административен. Всевиждащия : Проблемът нито е труден и е лесно разрешим - просто Иво Димов трябва да си изпълни задълженията и да приложи незабавно ЗУТ. Жоро Василев: и ти не си прав - собствениците на апартаменти като не могат да си поддържат фасадата, да плащат глоби. С тях кмета ще отремонтира фасадите. Все пак става въпрос за централната пешеходна зона и за ларгото на Димитровград
публикувано на:06 01 2013, 08:49
#5
Справка : Закон за устройство на територията (ЗУТ), чл.195, ал.1:Собствениците на строежи (сгради) са длъжни да ги поддържат в състояние, отговарящо на съществените изисквания по чл.169, ал.1-3......ал.4: В случай че обект по ал.1 не се поддържа в добро състояние....кметът на общината издава заповед, с която задължава собственика да извърши в определен срок необходимите ремонтни и възстановителни дейности за поправяни или заздравяване.......ал.5:Кметът на общината може да задължи със заповед собствениците на обекти по ал.1 да .....извършат необходимите работи в интерес на сигурността, безопасността на движението, здравеопазването, хигиената, естетиката, чистотата и спокойствието на гражданите..... ал.7: Собствениците на обекти носят имуществена отговорност за причинени вреди и пропуснати ползи от своите виновни действия или бездействия, в резултат на които е настъпила авария на строежа, довела до материални щети или увреждане на трети лица и имоти. Чл.196, ал.1 Състоянието на обектите и необходимите ремонтни и възстановителни работи се установяват с протокол от комисия, назначена от кмета на общината. ал.3:Строежите се поправят, заздравяват или премахват от собствениците за тяхна сметка в срок, определен в заповедта на кмета общината по чл.196, ал.4, 5 или 6. Коганто строежът създава непосредствена опасност за здравето или живота на гражданите, кметът на общината допуска предварително изпълнение на заповедта. Чл.232, ал.6: Наказва се с глоба от 300 до 1500 лева, ако по друг закон не е предвидено по-тежко наказание, собственик на строеж, неизпълнил заповед по чл.195, ал.5 и създал непосредствена опасност за здравето и живота на други лица. Коментар: Видно от цитираните членове от ЗУТ, Иво Димов има пълната законова власт да осигури безопасност на движението на пешеходците и да опази живота и здравето на гражданите на Димитровград. Трябва да се действа решително, бързо и безкомпромисно. Ако има бездействие и се причини смърт от падащи строителни материали - вината на кмета ще бъде страшна. Остава риторичния въпрос : Трябва ли да се толерират граждани, закупили апартаменти на централно и видно място в Д-град, но нямащи пари за тяхното поддържане?! Отговор : Като нямат пари да си поддържат фасадите, да си продадат апартаментите и да отидат в покрайнините, където няма пешеходни потоци и котараци се разхождат под стрехите. Както е казал народът : На гол тумбак - чифте пищови! Иво Димов, я ги набери и строй тези твои калтаци! Веднага да изготвят заповедта с предписанието. Срока да бъде кратък и суров! Ако не я изпълнят - по 1500 лв от всеки собственик на апартамент. Ако нямат пари - да си продадат апартаментите и да си купят с парите за един по два в покрайнините. Моят съвет е : Действай !
Наблюдателпубликувано на:05 01 2013, 15:31
#4
Въпросът с тези сгради за мен си е чисто политическо решение. Нито един кмет или ОбС не се е нагърбил сериозно с този проблем - да създаде наредба, по силата на която да налага солидни глоби на собствениците безхаберници. А такива колкото щеш. Тази есен много блокове по ул. Цар Борис І си направиха покривите, ама не и улуците и сега отгре им е сухо, а цялата сграда отстрани мокра - ей тва е българина). Иначе хасковския кмет Г.И. още преди години показа желязна ръка и издаде заповед, че ако собственик не санира имота си ще глобява с по 1000 лв. всеки. Аргументът бе, че сградите са опасни и загрозяват центъра на града. Така хората избраха да съберат по 500 лв. за ремонт, отколкото да плащат на общината двойно. В Димитровград обаче това не може да се случи, защото на никой политик не му стиска. Общината отдавна е наясно, че ще се стигне до задънена улица затова навремето се отърва от своите имоти в тези блокове, продавайки ги на частници. Така прехвърли проблама от болната глава на здравата. Мисля, че eдни са безотговорни независимо, че тяхно дете може да бъде убито от падаща буца (дано не съм пророк). Но сигурно има такива, които искат да си оправят блоковете, но ги е страх че ще попаднат на мошенници които ще им вземат паричките и няма да направят качествено ремонта. Според мен в общината дори не знаят колко от тези етажни собственици искат да ремонтират и колко отказват. И кво от това че накараха всеки вход да си избере домоуправител - съдействие никакво. Щом политиците не искат да ползват тоягата, тогава да се замислят сериозно за моркова - най-малкото е нужен диалог за решаване на проблема, а такъв няма и никой не иска да инициира. Затова ако някой пострада - да съди собствениците и общината за милиони. Първите за причинени вреди поради безхаберие, а вторите - за безсилието им да налагат кардинални мерки. Що не пита някой в бялата сграда през тези години има ли глобени и с колко?! Всичко е политика, а идват пак избори.
Жоро Василевпубликувано на:04 01 2013, 21:08
#3
Истината е че на никой от собствениците на апартаменти парички не му се дават,а ремонтът на хиляди кв.м фасада,покрив,подмяна на улуци,саниране и прочее ще излезе за един такъв блок 100 бона че може и повече.От друга страна това е частна собственост и общината не може да помага по никакъв начин.Все едно да санира нечия къща.Ще стане белята после....незнам.Като гледам само какви люпезета са падали и ще падат....никой пръста си не помръдва!Но това е България дами и господа от село расли!
danyпубликувано на:04 01 2013, 20:20
#2
За съжаление мерки ще бъдат предприети едва когато се случи най- лошото
Всевиждащиятпубликувано на:04 01 2013, 17:28
#1
Проблемът е сериозен и трудно разрешим, но предлагам общината да пусне каски на промоционална цена, белким поне предпазим канчетата си...Отново трябва да се поставят предупредителни табели или да се изградят защитни тунели, защото късметът ни все някога ще изневери...Мисля, че проблемът се подценява!
  • ПРЕДИШНА
  • 1
  • СЛЕДВАЩА
spc5
Въведете кода в полето
Форматиране на текстa
удебеляване
накланяне
подчертаване
Икони


Най-харесвани коментари
Начало|Контакти|Добави линк|Eмисия
© 2008-2025 DGPAZAR.eu / "NewsMedia Group" ltd. Всички права запазени!
Съдържанието на новинарския портал www.dgpazar.eu, както и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права! Всички статии, репортажи, интервюта, журналистически коментари, анализи и други текстови, графични и видео материали, публикувани в сайта, са авторски - собственост на www.dgpazar.eu, освен ако изрично е упоменато друго. Допуска се публикуване на текстови материали единствено след писмено съгласие на www.dgpazar.eu и управляващия медиата с добавяне на хиперлинк към първоизточника. Използването на графични и видео материали, публикувани в сайта, е категорично забранено! След предварително документиране на нарушението, www.dgpazar.eu запазва правото си без предупреждение да предявява съдебен иск към нарушителите съгласно действащия Закон за авторското право и сродните му права!
Created and design by Studio AvangardStil